Известие

Collapse
No announcement yet.

Вихрови клапи 1.9 JTDm варианти

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Вихрови клапи 1.9 JTDm варианти

    Здравейте колеги,

    От около седмица вече съм собственик на Alfa 159 1.9 150hp JTDm SW 2007 година и възникна въпрос за първоначалното обслужване- има ли колата вихрови клапи и ако да, да се махат ли?

    Изчетох доста информация в нета и форума, но най-често срещах, че хората ги махат. Искам да попитам няколко неща:
    1. Как да разбера дали моята кола има такива клапи?
    2. Само пластмасовите ли се чупят или същото спохожда и металните, които се слагат на тяхно място?
    3. Какъв може да бъде ефекта ако само се премахнат клапите?

    Благодаря предварително!
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-tronic 2007

  • #2
    ...
    Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 01:54.

    Comment


    • #3
      Аз от няколко дни съм без клапи, не усещам разлика.
      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
      Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
      Горе главата, нищо че е празна...

      Comment


      • #4
        ...
        Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 01:55.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
          Това и съм написал по-горе. Ползата от вихровите клапи е с минимален ефект, докато потенциалната опасност от тях е голяма. Още повече, че в случая с твоята кола фабрично те са пластмасови.
          А тогава - защо конструкторите ги слагат???

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
            А тогава - защо конструкторите ги слагат???
            Половината глупости в колата като клапи, ЕГР, ДПФ, резонартни кутии, маслообиратели и какво ли още не се слагат НАЙ-ВЕЧЕ с ЕКО цели. Дизеловите двигатели много трудно достигат нормите за ЕВРО 4, 5, 6 и затова се налагат такива гимнастики.
            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Yavor Покажи съобщение
              Половината глупости в колата като клапи, ЕГР, ДПФ, резонартни кутии, маслообиратели и какво ли още не се слагат НАЙ-ВЕЧЕ с ЕКО цели. Дизеловите двигатели много трудно достигат нормите за ЕВРО 4, 5, 6 и затова се налагат такива гимнастики.
              Това ми е ясно. Но какво точно те правят?

              Comment


              • #8
                3. Ефектът от премахване на вихровите клапи се изразява в неоптимална горивна смес при ниски обороти...
                Колегата го е обяснил по обратния начин.
                Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 150ps+gt2256v hybrid

                Comment


                • #9
                  Предложиха ми за 400лв от сервиз да ги сменят с метални и нещо за резба чух, беше лоша връзката.
                  Щом по подразбиране 1.9 двигателя е с метални клапи, като ги сменят пак с метални- колко време/км биха издържали? Има ли някакъв начин да се определи г/д това?
                  Защото иначе ми се струва, че ще бъде по-добре направо да се махнат ако са чак толкова трошливи и опасни..
                  Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-tronic 2007

                  Comment


                  • #10
                    Махай ги и не се занимавай с глупости. "Файда от тях йок". И нови да сложиш винаги ще те е шубе.
                    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                    Горе главата, нищо че е празна...

                    Comment


                    • #11
                      Добре де, никой не обясни на човека ролята на вихровите клапи! Всички викате МАХАЙ

                      Друже, обади се на колегата 136 от форума, ако искаш ще ти дам телефона му и нека да ти покаже наживо нещата

                      Comment


                      • #12
                        Накратко вихровите клапи доколкото аз си го обяснявам, в ниските обороти се затварят като по тозо начин въздуха се завихря и влиза по-бързо в мотора което компенсира турбо-лага в първия момент на натискането на газта. Евентуално и компютъра вероятно прави някакви корекции на горивото. Доколко това е вярно нямам идея, нека по запознатите кажат и те.
                        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                        Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                        Горе главата, нищо че е празна...

                        Comment


                        • #13
                          http://ftm-bg.com/swirl-flaps-off/

                          Ето едно обяснение за тез клапи.
                          Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 150ps+gt2256v hybrid

                          Comment


                          • #14
                            Вчера се видях с колегата 136 (Мишо) и поразгледах Алфата му. Ако някой иска да маха вихрови клапи може да го попита за съвет. Има доста тънкости

                            Comment


                            • #15
                              Най-чистата работа, без каквито и да е интервенции е колектор от 147-ца. Аз съм така Иначе който каквото и да ми разправя, в ниските веднага се усеща липсата на клапи. Аз даже доста се замислям дали по-нататък да си взема един нов пластмасов колектор и да го сменя моя, че тоя лаг много ме дразни. На 2,4-та не съм махал клапи, защото бяха в перфектно състояние (някой чуждоземец го беше сменял колектора) и вървеше страхотно от ниските.
                              Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 14:20.
                              Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                              Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                              Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                              Alfa Romeo 156, 2.0TS

                              Comment

                              Working...
                              X